måndag 18 juli 2011

Trädgårdsmästare?



Kanske inte fullt så mycket som det känns men jag är andå stolt över mina kryddodlingar på balkongen. Tomater, gurka och paprika har vi fått i present av en mycket trädgårdsintresserad toffelflanör. Men annars är allt uton lavendeln uppdrivet av moi! Lavendel gick inte att få upp trots karantän i kylen och mycket gullande. Knepigt. Efter att jag köpt en planta såg jag att halva rabatten utanför "gemensamhetslokalen" är full av lavendel. Där hade jag ju kunnat hämta en stickling om jag varit lite mer uppmärksam.
Pelargoner, tomat och timjan, borste, tält och solsken.

Kryddlådor med olika sorters basilika, lobelia och lavendel i kruka.
Tagetes i låda, rädisor i vita lådan och i bakgrunden syns paprika och gurka.

Dagens låt: I min trädgård - Mats Henriks


Inga kommentarer: