lördag 7 juni 2014

Lördag

Dagen börjar efter 5 timmars sömn med en välbehövlig dusch o helt plötsligt känner man sig som människa igen! Frukost och sedan in o kolla på Monster Magnet som var mitt största dragplåster till SRF i år. Även om konserten lämnar en del övrigt att önska så är jag sjukt nöjd med att äntligen fått se dem live!  Ljudet blåser bort i vinden o sångaren är inte helt 100 men vad gör det när man blir lite starstruck?

Snorkbollar, det är det nya ordet som ska in i SAOL. Det är ett annat ord för snorkigt folk som är otrevliga. Courtesy: Skägget.

Sista dagen är alltid lite seg, lite sömn o knepig dygnsrytm tar ut sin rätt, speciellt när det blir strålande sol och alkoholintaget är större än vattenintaget. Ett misstag många gör är att somna utan kläder i solen. Rosa bringor o ben är vanligt. Bästa festivalvädret är egentligen varmt men molnigt utan regn. Årets festival började kallt, mulet, dimmigt o fuktigt för att avslutas med strålande sol på dagen men lite kallare på natten. En störtskur har vi varit med om, lite duggregn men mestadels uppehåll.

Dagens höjdpunkt och överraskning för mig var Avatarium som jag aldrig sett förut. Väldigt bra! Hade tänkt gå på Billy Idol halvvägs in i konserten men skippade den nakna bringan för att stå kvar o lyssna på sångerskan i doombandet ist.

Kvällen avslutas med Volbeat som låter likadant hela tiden, det svänger o publiken är ganska med. Dock saknar jag ett större engagemang. Publiken kan delas in i två grupper. En som gillar de mer trallvänligare bitarna o en som gillar när det blir tyngre och det är ganska mutually exclusive.  Intressant.

Inga kommentarer: