måndag 9 juni 2014

Sammanfattning av Sweden Rock Festival

Äntligen hemma igen o renduschad efter att ha packat upp alla saker försöker jag vädra ur värmen från lägenheten som stått igenbommad en vecka. Det går dåligt för det är varmt o fuktigt ute och jag märker ingen skillnad i min rödrosiga hy som är lite väl solkysst. Somnar i den märkliga tystnaden o sover som en stock fram tills klockan ringer. Då vill jag bara stänga av den och sova vidare, behöver sova vidare, måste sova vidare. Masar mig dock upp o iväg till disputation kl 9. Hade det inte varit för det hade jag förmodligen fortfarande legat i sängen...

Några saker som jag inte skrivit om bör nämnas om veckan som gått. Den innehöll ingen 70-talsdans, ingen peruk o inget Hitlerpapper som normalt är vanligt på festivalen men vi fick några nya klassiker som "glassbilen" där Your Highness med inlevelse berättar sin upplevelse av att åka ambulans med krossad hand hög på morfin. En annan skillnad är numer att Lillebror får en annan typ av sällskap i sitt tält. Detta år av Your Highness som förvirrat sig in i fel tält, dock var Lillebror inte hemma så han missade spektaklet.

Höjdpunkterna var allsången i campen en av kvällarna då vi fick bra sånghjälp av närcampande entusiaster. Andra höjdpunkter var Avatarium, Uriah Heep, Monster Magnet och måste ändå slänga in Volbeat, men det beror inte på musiken i sig utan för att jag är väkdigt imponerad över röstkraften hos den sångaren! Maten var bättre än nånsin, pulled pork var årets innemat o serverades på många ställen i hamburgerbröd. En riktig höjdare.

Tråkiga bitar var att vattnet försvann och att det var lite kallt på nätterna. Dessutom så sabbade apotekets öronproppar mina hördelgångar på sthlm fields helgen innan festivalen så att montera in och ut öronproppar av bättre kvalitet var en riktig pina. Min visdomstand bestämde sig för att röra på sig lite så har haft lite svårt att äta de där goda pulled pork-hamburgarna utan att använda kniv o gaffel. Annars har det varit tipptopp även utan kudde.

Inga kommentarer: