onsdag 28 december 2011

Flyttlådesträsk ajöss

Jisses, det går framåt i flyttlådesträsket. Här är två bilder från när vi precis flyttat in. Till nyår hade vi tänkt att vi skulle få ordning så vi iaf kan be flyttgubbarna hämta upp alla lådor vi lånat så vi blir av med dem.

 Översta bilden är från köket och nedre från mitt rum, jag är stort fan av tapeten med silverblommor. Ganska ironiskt eftersom jag var emot metallic från början men när jag såg just den tapeten ändrade jag mig snabbt. Blir jättesnyggt med lite skiftande ljus på.

Tänkte ju först att vi skulle fira jul hemma men eftersom vi hade fler flyttkartonger än en normalsvensk 4-barnsfamilj att packa upp så hann vi inte med det. Jag och min bror lyckades dock skrapa ihop till ett trevligt julbord ändå och jag åkte därmed till Uppsala läns metropol för förtäring denna ädla dag. Vet ej varför min bror tyckte oliver passade på julbordet men kan lugna alla med att burken inte öppnades under kalaset :)
Hittade ett underbart brev från rymdnålsstaden bland posten igår och blev alldeles rörd när jag läste det. Konstigt att det inte var de stora nyheterna som berörde mig mest utan känslan att få titta in i någon annans vardag och tankar just nu där och då. Har naturligtvis påbörjat ett svarsbrev som redan har blivit 5 sidor långt men har nu ont i handen av allt skrivande (de musklerna används sällan nuförtiden) så jag får fortsätta ikväll.

Inga kommentarer: