onsdag 6 augusti 2014

Prag

Vi kliver upp relativt sent första dagen i Prag eftersom vi inte kom i säng förrän vid 2-tiden. Startar med bussfrukost och sedan ut på stan. Det tar ett tag innan vi lyckas köpa biljetter till spårvagnen men vi åker sedan ner till stan. Vi tar en fika och jag inser när jag sitter där att detta är iskafferesan nummer ett. Aldrig har jag druckit så mycket iskaffe som under dessa veckor. Vi fortsätter ner över en bro straxt norr om Karlsbron så vi har bra utsikt. På andra sidan tar vi en öl på restaurangen Sveijk. Vi passerar ett konstverk med kissande män och sedan tillbaka till stan över Karlsbron.



Vi äter lunch och promenerar lite till, sedan tillbaka till campingen där det är taklagsfest på taket av bussen. Äter en hamburgare på campingens restaurang som påminner om ett backpackerställe. Vi får vänta ganska länge på maten vilket mestadels beror på att bartendern inte meddelade att kvittot ska lämnas in vid köket efter att man beställt maten... dessutom trängs en resekamrat i kön och får sin burgare på nolltid och detta är nu en grej som följer med varje gång det är dags för mat.


Nästa dag i Prag åker jag ner med två reskamrater och går på en utställning med Dalí och Andy Warhol. Utställningen med Dalí är riktigt bra och jag inser att jag borde köpa mig några planscher från den karln. Därefter blir det promenad på stan, kollar in klockspelet och lunch på hard rock café där några reskamrater fick vänta länge på maten vilket resulterade i att vi fick gratis dessert. Sedan börjar resan sätta dina spår och jag åker hem och somnar på taket nån timme innan avslutningsmiddagen. Middagen intas på restaurangen på campingen och det är en mycket trevlig tillställning.

Inga kommentarer: