söndag 20 oktober 2013

Sail!!

Ett inlägg emellan alla frekventa USA-blogposter är en berättelse om en liten uppenbarelse jag fick i biomörkret i fredags. Innan filmen började (såg Captain Phillips) så kom några trailers om andra filmer man eventuellt kunde finna intressanta, och den ena var accompanjerad av en musik som fick mig att falla fullständigt pladask. Det var en trailer för The Councelor som lyckats få till en 10-poängare genom att kombinera väldigt många bra skådespelare i en och samma film (bara det skulle vilja få mig att se filmen) och lägga på låten Sail från Awolnation. Jag vet inte om jag hört den förut men på något sätt kändes den otroligt bekant och på samma gång ny. Precis så där som det känns när något är väldigt rätt. Nu lyssnar jag på den hela tiden :) o jag är så nöjd o längtar tills jag ska se filmen även om denna låten kanske bara finns med i trailern och hela filmploten är avslöjad i teasern.

Awolnation:
http://www.youtube.com/watch?v=PPtSKimbjOU
The Counselor:

Inga kommentarer: