söndag 10 november 2013

Dag 2 New york

Letar efter lunch/frukostställen igen, äter inte New york-bor frukost??? Hittar en liten bar som visst är den mest autentiska irländska baren på hela Manhattan enligt egen utsago. När jag kliver in är baren så mörk att jag bara vill vända o gå ut igen, det är sågspån på golvet och jag får en bild av cirkushästar på näthinnan. Vi får ett skevt bord långt in i restaurangen, mest för att det ligger nära köket som är bättre belyst. Maten är ok, brödet utsökt! 

Efter brunchen går vi till tunnelbanan och efter några byten är vi i Brooklyn på andra sidan bron. Vi klättrar upp på Brooklyn Bridge och promenerar över till Manhattan igen tillsammans med tusentals andra turister och cyklande, irriterade New Yorkbor. Tyvärr har de täckt över halva bron med tyg för någon renovering så utsikten är ganska dålig norrut bitvis. 






Vi tar en kaffe utanför City Hall och Byäldsten försvinner farligt länge i toakön. Sedan promenerar vi förbi Ground Zero, Battery Park och kollar på folket som står i kö för att åka till Liberty Island. 




Promenerar längs Hudson river och ser något som jag bara måste åka nästa gång jag är i NY: The Beast ( http://www.circleline42.com/new-york-cruises/cruise-details.aspx?id=5 ). Vi börjar bli trötta i fötterna och tar tunnelbanan tillbaka till hotellet o slocknar på sängen i en kvart. Middag spenderas på ett ställe lite längre ner på gatan o jag äter macncheese som är väldigt god men fruktansvärt mättande. Avslutar kvällen med big bang theory på TV igen, de verkar ha BBT-maraton varje kväll.

Inga kommentarer: