söndag 10 november 2013

Dag 3 New York

Vaknar sent som vanligt, jetlagen ger sig inte och vi är kvar i Seattletid. Går till Greys bar o provar eggs benedict. Det är ok men den så kallade hollandaisesåsen smakar finurligt. Träffar en trevlig svensk som sätter sig vid bordet bredvid. 

Vi fortsätter genom att ta tunnelbanan till Grand Central Station där vi tar lite bilder, den är inte så imponerande som jag trodde att den skulle vara... 



Vi går vidare till Rockerfeller Center och åker upp för fotoshoot. På vägen ner hittar vi knappt ut för de har stängt vissa utgångar.






Vi promenerar förbi Times Square igen och ner förbi Madison Square Garden o Penn Station som verkligen inte ser ut som jag trodde, undrar om jag blandar ihop dessa stationer med något annat ställe? Vi går tillbaka till hotellet o jag jobbar någon timme. Vi går ut o letar efter en restaurang att äta middag på. Efter att ha gått runt kvarteret hamnar vi iaf på restaurangen mitt över gatan. Vi beställer kött, majspudding, gröna bönor, macncheese, breadpudding o chokladglass. Kollar återigen på big bang theory.

Inga kommentarer: