måndag 15 december 2014

En vecka kvar till det nya äventyret

Dags för att se till att alla saker som behövs är inköpta eller uppackade från källaren och alla andra knepiga gömmor där man kan förvara saker man behöver 1-2 gånger om året. Denna gången är det asien som gäller, närmare bestämt Kambodja och Vietnam över jul o nyår.

Jag har redan varit och fyllt på tyfoidvaccinet och fått med mig dukoral hem men måste nog förbi och skaffa malariatabletter och fylla på stelkramp och difteri eftersom det uppenbarligen var över 20 år sedan jag tog den sprutan i skolan... Malariatabletterna vet jag inte riktigt om jag behöver men det är väl bättre att ta det säkra före det osäkra speciellt som vi kommer åka förbi mekongdeltat där det kan finnas malaria.

Passfoton är iaf tagna så jag kan skaffa mig visum vid gränsen till Kambodja. Nu är det väl eg bara en hårklippning, valutaväxling och det där vaccinationsmottagningsbesöket kvar innan jag har allt jag tror jag behöver. Sedan börjar packhysterin och resfebern får härja fritt.

Inga kommentarer: