fredag 19 december 2014

Packningsdags

Nu har det börjat, packandet. Denna gång har jag ganska bra koll på vad som ska med. Jag har en ny resväska, lite mindre till storleken men lättare än den jag hade i somras på bussresan. Hade den till Bostonresan och den funkade urbra men är lite nervös över att jag inte ska få plats med det jag ev handlar på resan o ska ha med hem. Finns risk för att saker lämnas på resmålet så jag kanske inte ska ta med de allra bästa kläderna... hmmm. Dessutom bor vi inte på en buss denna gång så man kan inte praktiskt fylla tomrummen i väskan med saker längs vägen och få den hemskjutsad utan viktkontroll. Denna gångwn måste den gå att få ombord på planet hem plus att jag måste transportera den från transportmedel till hotell osv inför resans gång. Det kräver en helt annan typ av logistik och ordning på sakerna i väskan. Känner jag mig själv så fallerar detta dag 1 och jag får storstäda väskan varje dag tills det utarbetats någon form av organiserat kaos. Det positiva i detta resväskeboendevansinne är att jag förhoppningsvis utvecklar någon form av hem i väskan som jag kan använda mig av på övriga resor resten av livet. Det kommer vara väldigt välkommet kommande festivalresor om inte annat.

Det visar sig att väskan efter provpackning nu ikväll väger nätta 15kg och max är 20 så jag är iaf inte på gränsen. Känns bra!

Inga kommentarer: