lördag 12 juli 2014

Drömsyner

Äntligen är det semester tänkte min hjärna o kickstartade i den kyligare sommarnatten med ett epos jag sent kommer glömma.  Det blev en rymdhistoria a la stargate där den kämpande antihjälten, misstänkt lik Paolo Roberto, kliver igenom portaler o hamnar i nya länder, världar eller på nya planeter. Vi besökte både minecraftvärlden "the nether", pippis villa villerkulla och en dammig planet där vi hamnade i gerillakrig med den andra halvan av vår resande grupp men där vi träffar på en utomjordisk människoliknande livsform ledd av captain Kirk och måste slå ihop våra kämpande gerillagrupper mot den gemensamma fienden. Konstigt nog hade vi lyckats få med oss helikoptrar genom portalen. Antihjälten måste genomgå eldprovet där man kliver in i en portal och likt en militär träningsbana ska komma ut genom en annan och ha klarat sig igenom prövningarna. Paolo kliver in i värsta machostil men kommer tillbaka lika snabbt och huvudet glider sakta av kroppen o landar på marken som om det blivit avhugget en ett extremt skarpt samurajsvärd.

Jisses... ibland älskar jag min hjärna! Vilka äventyr jag får vara med om!

Inga kommentarer: