onsdag 23 juli 2014

Porec camping

Vi lämnar sjöarna och styr nordväst mot kusten till den lilla staden Porec och den enorma campingen med över 6000 platser. Resan går bra och vi skippar lunchpausen och kör direkt. Väl framme försöker vår reseledare boka biljetter till Venedig men alla båtar är fullbokade, vi får som alternativ resa till en nationalpark eller ta en tur på havet med båt men ingen nappar på något av valen. Efter plitvicsjöarna känns ännu en nationalpark inte så lockande och eftersom vädret ska bli molnigt med spridda skurar så är det inte så roligt att vara fast på en båt hela dagen heller. På kvällen spelar vi lite biljard, käkar mat o tar en drink i strandbaren.

Dagen efter blir det frukost och sedan går några av resenärerna och spelar beachvolleyboll medan några kollar på (gissa vilken skara jag sällade mig till). Dagen bjuder på moln, lätt regnstänk och migrän ovanpå förkylningen. Härligt! Jag bestämmer mig för att skippa eftermiddagsturen in till Porec och istället ta det lugnt och kurera mig nu när det iaf inte blev någon Venedigresa.

Efter några timmars sömn på taket så blir det middag med det gäng som inte åkte in eller som åkte in tidigt men kom tillbaka innan det var dags för middag.

Porec camping var kanske inte den roligaste upplevelsen men helt ok. Hade dock varit kul att åka till Venedig då jag inte är säker på att jag kommer åka dit någon gång själv.

Inga kommentarer: