tisdag 16 september 2014

Hemfärd

Sista dagen i Boston börjar med en frukost på hotellet och sedan en promenad bort till Target som är en stor shoppingmarknad. Det är en av kollegorna som ska shoppa leksaker o kläder till barnen hemma. Jag hittar tre par träningströjor och en hoodie samt lite smarta prylar. Leksakerna i vagnen som min kollega har liknar ett berg och jag funderar på hur hon ska få med sig allt hem. Hon hävdar dock att väskan var så gott som tom på vägen hit men jag är ändå förvånad när jag ser hennes packning vid utcheckningen. Allt gick in, antar ett en hel del av volymen var emballage o kan se städerskans min framför mig när hon kommer in i rummet för att fixa det till nästa gäst. Lilla julafton?

Efter utcheckningen låser vi in baggage på hotellet och promenerar bort till Harvard Medical School där vi kollar runt lite. Det är samma ställe som jag var på tidigare i veckan för IMSGC-mötet men de andra hade inte varit där så jag fick agera lite reseledare. På vägen från hotellet går en kollegas sko sönder, klacken  på ballerinaskon lossnar och i brist på annat tuggas tuggummi som sedan används som klister. Skon klarar sig hela dagen hem till hotellet. Ifrån Harvard gick vi upp via Jersey Street upp mot Fenway Park Stadium. Vi passerar porten där jag bodde över hos min handledare sist jag var i Boston. Uppe vid stadium äter vi lunch på en sportbar där alla tjuter av glädje, osäkert varför.

Vi promenerar upp mot stan och ännu en gång finner jag mig väntandes utanför en klädbutik. Jag kliver över gatan och köper mig en kaffe på Starbucks och njuter av solen en stund. Vi går bort till hotellet och tar en taxi till flygplatsen. Där går incheckning och säkerhet fort och vi slår ihjäl några timmar genom att provsmaka whiskey och choklad och försöka bestämma sig för vilken dryck vi ska spendera våra pengar på. Vi får ju bara ta med 1L så det gäller att välja rätt. Hos mig är det gin och whiskey som det går åt mest av och eftersom jag har tre flaskor gin redan så blir det den andra sorten som får följa med hem.

Flygresan över till Dublin är så otroligt dåligt planerad av flygbolaget. Turen är 6h men det tar dem över 2.5h att få fram middag och det är bara nersläckt i kabinen i ca 1.5h innan de tänder igen och serverar en juiceförpackning innan landning. Om du gillar att dricka vatten så se till att du tar med en flaska ombord för efter första dryckesvagnen kommer det ingen mer... Dåligt. Sist jag åkte över till USA gick de omkring med brickor med vattenglas titt som tätt och det är rekommenderat att dricka mycket under långa flygningar. Klart man kan fråga efter dricka men det blir ett fasligt spingande i gångarna med vattenglas som spiller hela tiden.

I Dublin får vi vänta ca 2h på att flyget till Stockholm ska lyfta. Vi äter frukost på Starbucks där de flesta mackor är slut redan kl 6 på morgonen. Populärt frukostalternativ. Mina kollegor får spännande namn på sina muggar, mitt blev bara felstavat och innehöll ett n för lite. Flyget från Dublin till Stockholm kan jag inte recensera då jag somnade vid take off och vaknade vid landning. Väl hemma gick jag o sov någon timme och hade väldiga problem med att kliva upp men det gick till slut. Får se hur pigg jag är resten av veckan.

Tuggummilagning in progress
Harvard
Vy över stan
Fenway Park
Kaffe!!

Inga kommentarer: