torsdag 18 september 2014

Uttråkad!? Dags att boka nya äventyr!

Det kändes så skönt att vara hemma igen efter så mycket resande. Att slippa vända i dörren och fara iväg på en gång igen. Det höll i tre dagar efter USA-resan. Jag blev sedan uttråkad och ville iväg igen.

Vad är poängen med att sitta hemma o inte göra någonting? Inte uppleva något nytt, inte träffa nya människor, inte utvecklas på det sociala planet? Har jag fått perspektiv på saker och ting i mitt liv? På vad som är viktigt för mig? Varför är lagom och nöjd inte tillräckligt, nyfikenheten om vad som finns bakom nästa krön och nästa och nästa. Ta bara med dig det du vill ha med dig, lämna resten bakom dig. Omfamna det nya och okända, plocka russinen ur kakan och lär dig nya saker både om dig själv och andra. Inse att du är unik, precis som alla andra.

Därmed dags för att planera nästa utflykt. Jag är ju rosabussbiten så steget att åka med rosa bussarna igen var ju inte så långt, frågan är vart man ska åka? Spanade på flera objekt, Island och Färöarna, Östeuropa, sydamerika, transsibiriska till Japan, Skottland och Irland, USA-roadtrip, jul o nyår i Rwanda/Uganda med bergsgorillor och jul och nyår i Filippinerna... Inte förrän jag såg att både Östeuropa och Centraleuroparesorna ersatts av Stockholm-Istanbul bestämde jag mig för vad nästa resa blir! Den går genom hela östeuropa ända ner till Turkiet och så kan man slänga på resan mellan Istanbul-Split och få precis det jag inte åkte i somras. Då bestämde jag två saker. Nästa sommar blir det ännu en Europaresa och därmed behöver jag åka iväg längre över jul. Har redan varit i Afrika så då var det två resor kvar att välja mellan. Varför det blev just Kambodja/Vietnam vet jag inte, det var intuition. Har aldrig varit i Asien så det blir spännande.

Inga kommentarer: